|
Till Minne |
|
|

|
Regnbågsbron
Det finns en bro, Regnbågsbron, som förbinder Himlen och Jorden.
När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron. Där
finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker
tillsammans hela dagarna. Där finns vattendrag med friskt vatten, massor
av mat och solsken som håller dem varma. De gamla och sjuka djuren blir
unga och friska igen, precis som vi minns dem i våra drömmar. Djuren är
glada och lyckliga, men de saknar någon som betydde mycket för dem, någon
som blivit lämnad kvar. Varje dag springer de och leker, tills den dagen
kommer, då en av dem stannar upp, och tittar bort i fjärran. Blicken
skärps, öronen spetsas och plötsligt flyger han iväg över det gröna
gräset. Hans ben bär honom fortare och fortare tills han återförenas med
den han älskar. Ni möts i en omfamning som varar för evigt. Ditt ansikte
blir kysst om och om igen, dina händer smeker hans huvud som så många
gånger förut och du tittar än en gång in i ögonen på ditt trogna husdjur
som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta. Sedan korsar ni
Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas... |
|
|
 |
|
Stardream's Delias
Berinda "Berinda"
2012-08-24 - 2026-06-04

Berinda kom från vår fjärde kull och blev kvar i kenneln.
Hon fick bara en kull då hon fick komplikationer i samband med
kejsarsnittet och var tyvärr tvungen att kastreras.
|
|
 |
|
Stardream's Boloria
Polaris "Otis"
2010-03-14 - 2026-05-07

Otis kom från vår andra kull och blev kvar i kenneln.
Han är pappa till 4 av våra kullar. Dom två sista kullarna fick han när
han var nästan 14 år.
|
|
 |
|
Stardream's Cosmia
Mali "Mali"
2011-10-29 - 2026-04-16

Mali kom från vår tredje kull och blev kvar i kenneln, men användes
aldrig i aveln.
|
|
 |
|
Stardream's
Argynnis Aglaja "Aglaja" och
Stardream's
Argynnis Paphia "Lillan"
2009-12-10 - 2025-11-11

Aglaja och Lillan kom från vår första kull och blev kvar i kenneln, men användes
aldrig i aveln.
Kortet är tagit samma dag som dom fyllde 15 år.
|
|
 |
|
Stardream's
Argynnis Adippe "Adippe"
2009-12-10 - 2024-06-12

Adippe kommer från vår första kull och blev kvar i kenneln, men användes
aldrig i aveln.
Han älskade leksaker och fick istället bli lekfarbror till våra valpar.
|
|
 |
|
Stardream's
Argynnis Niobe "Niobe"
2009-12-10 - 2024-06-05

Niobe var den förstfödda valpen i vår första kull och är stammor till
alla våra kullar
förutom dom tre första. Hon älskade att vara mamma och var även en
underbar mormor och mormorsmor
då hon ofta hjälpte sina döttrar och barnbarn med deras valpar.
|
|
 |
|
Stardream's Cosmia
Cara "Cara"
2011-10-29 - 2024-05-15

Cara behöll vi från vår tredje kull och
även om hon inte passade för avel blev hon kvar som kennelmaskot.
|
|
 |
|
SE UCH Stardream's
Erebia Zagora "Zazza"
2014-01-06 - 2023-06-08

Zazza var en snygg och trevlig papillon som blev vår första uppfödda
champion.
Hon hade tyvärr otur med sina valpar så hon fick bara två stycken söner
med 3,5 års mellanrum,
men hennes söner Ellis och Tony har gått i avel så hon fortsätter leva
vidare i sina barnbarn.
Hon fick tyvärr en mycket elakartad juvertumör.
|
|
 |
|
SE UCH Destiny
Height's Verona "Titli"
2007-01-01 - 2023-06-08

Titli var vår första papillon. Hennes namn betyder fjäril på hindi.
Hon var en underbar och social papillon som älskade alla människor
och gillade att visa upp sig i utställningsringen.
|
|
 |
|
Jacobina
1980 - 2022-05-11

Vår goffinkakadua som levde med oss i 40 år.
|
|
 |
|
Stardream's Theope
Sobrina
"Bibi"
2021-05-31 - 2021-10-07

Vår söta, fina Bibi som tyvärr dog hastig endast drygt 4 månader.
|
|
 |
|
Golden Leafs Olive
"Rahni"
2008-04-25 - 2021-05-30

Vår fina Rahni som är mamma till vår Boloria-kull.
|
|
 |
|
Taylor Hill's Smaragden "Ameya"
2005-05-19 - 2018-01-12

Ameya var en mysig Goldenhane som alltid var snäll.
|
|
 |
|
Stardream's Junonia
Rosa "Rosa"
2017-09-12 - 2017-10-28

Lilla Rosa blev tyvärr sjuk och dog endast 6,5 v gammal
|
|
 |
|
Stridsmarkens
Eshara "Shanti"
2007-12-13 - 2015-07-31

Shanti var en härlig tjej som det oftast var full fart på.
Hon var också en underbar mamma till sina sammanlagt 10 valpar och
hjälpte gärna till med dom andra tikarnas valpar också.
Hon är vår stammor och mamma till Argynnis-kullen och
Cosmia-kullen. |
|
 |
|
Rishi
2001 - 2015-04-01
 |
|
 |
|
Dainty's Star
Walker "Ganesha"
2004-02-07 - 2013-09-23

Det är från Ganeshas stamtavlenamn
som vårt kennelnamn delvis kommer ifrån. |
|
 |
|
Lis Moonlight
1992-05-16 - 2011-10-10

Moonlight, Sommaren 2007 |
|
 |
|
Tiili
1993-08-12 - 2011-08-23

|
|
 |
|
Lis Spirit
1990-06-04 - 2010-12-09

Spirit, Sommaren 2007
|
|
 |
|
Adonis
1993-08-12 - 2008-01-18

|
Adonis
var kullbror med Mischa och Tiili. En snäll och mysig herre som alltid
tog hand om nykomlingarna i familjen.
|
|
|
 |
|
Shiva
1995-06-22 - 2007-06-29

|
|
|
|
Linda 2333
1984-07-15 - 2006-12-05

|
Linda fick jag när jag var 13 år och Linda var då
endast 11 månader. I över 21 år höll vi ihop och under åren fick Linda även
3 hingstföl. |
|
|

|
|
Lady och Diana
1989 -
2003-09 1989 - 2006
|
Två
kattsystrar som föddes i ett stall där vi hade hästarna ett tag och dom
kom till oss när dom var ca 3 månader. |
|
|

|
|
Snövit och Grållan
j1991 -
2006-02-10 1991 - 2003-08
|
Snövit och
Grållan var två
kattsystrar som är födda samma år, men i olika kullar. Snövit var från den
tidigare kullen och Grållan från den senare. Ägaren till mamman tog mamman
och flyttade och lämnade kattungarna när dom var ca 4-6 månader gamla åt
sitt öde. Vi försökte mata dom så gått det gick, men kattungarna försvann
en och en tills det bara var två kvar. Då bestämde vi oss för att ta in
dom. Dom var då ca 7-9 månader. Vi lockade in dom med en öppen dörr med en
snöre fastbundet så vi kunde stänga dörren efter dom och vi lyckades.
Snövit
blev snabbt helt tam, men Grållan var väldigt rädd för händer. Vi
konstaterade senare att grållan var döv och förmodligen så kan någon ha
varit elak mot henne när hon var väldigt liten för att hon inte hört när
hon skulle springa iväg. Dom fick det i alla fall väldigt bra hos oss, men
hade oturen att få juvertumör båda två. Förmodligen p.g.a. att dom åt
p-piller innan dom kastrerades vid 7 års ålder.
|
|
|
|
|
Mischa
1993-08-12 - 2002-07-11

|
En
kattpojke som är kullbror med Adonis och Tiili. Han var
precis som våra andra katter innekatt, men han älskade att ligga kopplad
under sitt favoritträd. |
|
|
 |
|
Selsendys Black Bobby
"Bobby"
1981-03-11 - 1995-09-14

|
Bobby var min första alldeles egna hund. Han var
ett riktigt yrväder hela sitt liv och lämnade aldrig min sida. Han fick
total katarakt vid 10 år ålder, men det hindrade inte honom att springa runt
och jaga och busa med katterna. |
|
|
 |
|
Sissi
1981-03-15 - 1995-09-15
|
Sissi skaffade vi samtidigt
med bobby och det var en tik med humör som snabbt lärde både Abbe och bobby
vem som bestämde. Trots det så trivdes hon inte riktigt i en familj med
många barn och hundar utan var mer av en ensamhund. Vid två års ålder
flyttade hon istället till min farmor och farfar. Min farfar hade precis
gått i pension så han behövde något att hålla honom sysselsatt på dagarna.
På så sätt var alla nöjda och vi hade fortfarande henne nära inpå oss och
träffade henne ofta och hon hade det mycket bra som ensamhund och blev
mycket bortskämd. |
|
|
 |
|
Abbe
1977-05-07 - 1991-11-07

|
En tax var kanske inte den
hundras som passade in i vår familj, men när ett par goda vänner till mina
föräldrar fått valpar på sin taxtik och hade en valp över så fastnade vi
snabbt för honom. Vår familj hade varit utan hund i ett år och önskan efter
en ny hund var stor och Abbe fyllde det tomrummet och blev en mycket älskad
tax i över 14 år. |
|
|
 |
|
Jag stod vid
din säng i natt.
Jag stod vid din säng i natt,
jag kom
för att titta till dig.
Jag såg
att du grät och hade svårt för att sova.
Jag
viskade försiktigt för att trösta dig när du torkade bort en tår:
"Det är
jag, jag har inte lämnat dig,
jag har
det bra och jag mår bra.
Jag är
här hos dig".
Jag satt
bredvid dig när du åt frukost, jag såg när du spillde ut lite kaffe. Du
tänkte på alla de gånger du sträckt ut din hand för att smeka mig. Jag var
med dig i affären idag, din armar började värka. Jag önskade att jag kunde
ta några paket åt dig, jag önskar att det var mer jag kunde göra för dig.
Jag var med dig när du besökte min grav idag, du sköter den med sådan
omsorg. Jag vill försäkra dig om att jag inte finns där. Jag gick med dig
hem och såg när du fumlade med nyckeln. Försiktigt lade jag min tass mot
ditt ben, log och sa;
"Det är
jag".
Du såg så
fruktansvärt trött ut när du sjönk ner i fåtöljen.
Jag
försökte så hårt att få dig att förstå att jag stod vid din sida,
att det
är möjligt för mig att vara hos dig varje dag.
Jag säger
uppriktigt till dig;
"Jag
lämnade dig aldrig".
Du satt
mycket tyst, sedan log du, jag tror att du då,,,,,
i
kvällens stillhet förstod att jag var hos dig.
Dagen är
över,,,, Jag ler när jag ser dig och gäspa och säga;
"Gud
välsigne dig, vi syns i morgon".
När tiden
är inne för dig att gå över till andra sidan kommer jag att springa dig till
mötes och välkomna dig, och då kommer vi återigen att gå sida vid sida. Det
är så många saker jag vill visa dig, här finns så mycket att se.
Men du
måste ha tålamod, lev ditt liv med glädje,,,,,
kom sedan
hem för att stanna hos mig.
*okänd* |
|
|
|
|
© www.stardreams.se |